Een dag en nacht treinen

Zondag  30 september: Om 6.30 uur vertrok de bus naar het treinstation van Kunming waar om 8.00 uur de trein vertrok naar Guilin. Een rit van 24 uur voor een afstand van 1000 km. dit was een stoptrein  en deed er erg lang  over een dag en een nacht. We konden in de First Class wachtruimte (tegen betaling van 10 yuan pp.) waardoor we relaxed naar wagon 7 (lees 700 m.) konden lopen aangezien we 15 min. instaptijd hadden hoefde we niet meer  te stressen om de trein in  te komen. Deze keer sliepen we in de Softsleeper wat betekende 4 bedden in een cabine waarvan de deur dicht kon.  De trein ging dwars door de provincie met prachtige vergezichten en veel tunnels richting het Karstgebergte. Het ging best snel we zitten verdeeld over 8 cabines in elk 2 NL en 2 Chinezen (mazzel ik zat met 4 NL in 1 cabine) en je gaat bij iedereen buurten. Marc had aangegeven eigen proviand mee te nemen en dit was bij een ieder goed voorradig. Aangezien de WC zoals overal een gat in de vloer was en mijn darmen net aan ok waren had ik water, een banaan, appel en 4 plakken cake meegenomen. Waar ik ging buurten kreeg ik overal eten aangeboden maar een kopje Bouillon van Maggie kon ik niet weigeren. De airco stond lekker te loeien, de Chinezen liepen heerlijk in de weg om bij de kokende warmwater kraan constant water te halen voor hun pakken Noodles. S’nachts natuurlijk bloedheet  in een niet geventileerde trein dus iedereen kwam gaar en lekker snotterend de trein uit waar de bus ons stond op te wachten want we moesten nog een rit maken van 2 uur voordat we in Yangshuo waren het hoogtepunt van de reis.

Reacties 1

R.Kaptein 02-10-2012 18:32

Hoi Ingrid wat een prachtige reis maar het lijkt me
wel heel vermoeiend.
Groet Ria

Reageren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd

Blijf op hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van de belevenissen? Meld je aan voor de mailinglist

Eerdere reisverhalen

Reis blog, ook wel reis webblog genoemd, wordt mogelijk gemaakt door Around the Globe. "Ontmoetingsplek voor en door reizigers". Lees onze Disclaimer